Tahinli kurabiye


Sevgili Leziz sofralar ın ev sahipiliği yaptığı etkinliğe tarifi mi yolluyor ve kolaylık diliyorum....
Sevgili hocam Huriye ZAFERA 'ya bu tarifi benimle paylaştığı için teşekkür ediyorum...
cats
Malzemeler:
  • 1 su bardağı tahin
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı fındık ve ceviz(çekilmiş)
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 4-4.5 su bardağı un
  • Yarım paket kabartma tozu(1 silme tatlı kaşığı)
  • Üstüne serpmek için pudra şekeri(isteğe bağlı)

Hazırlanışı:

  1. Kabımıza tahin, sıvı yağ ve toz şekerimizi koyup güzelce bir karıştırıyoruz.
  2. Ardından 4 bardak un ve kabartma tozunu eleyerek ilave edip yoğuruyoruz.
  3. Robottan çekilmiş ceviz veya fındığımızıda ekleyerek yoğurup kıvamına bakıyoruz, hamurumuz yumuşak olmalı ama ele yapışmamalı, şayet yapışıyorsa yarım bardak kalan unumuzuda eleyerek ilave edip yoğuruyoz..(unu ekledikten sonra olabildiğince az yoğuralım ki kurabiyemizin yapısı bozulmasın.)
  4. Arzu ettiğiniz boyda yuvarlaklar yapıp tepsiye diziyoruz.(ben ceviz büyüklünde yaptım.)
  5. Fırında 170 derecede hafif pembeleşene kadar pişirin.

Yorumlar

Unknown dedi ki…
ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR BENİMDE EN SEVDİĞİM LEZZETLERDEN BİRİDİR TAHİNLİ KURABİYE
Unknown dedi ki…
Ellerine sağlık canım sunum harika tahinli kurabiye hep aklımdan geçer ama bir türlü yapmak nasip olmadı.
en yakın zamanda denemek istiyorum.
tekrar ellerine sağlık
öpüyorum.
Ayşe dedi ki…
yasasiiin!! bu gecen haftalarda kermesten aldigim ve tadina doyamadan bitiveren kurabiyelerden. goruntusunden ve tahmin ettigim tadindan anladim. Daha kermesteyken yapan kisiyi aramaya baslamistim ama ulasamamistim...Ellerine saglik, paylasmana cok sevindim, hazir evde tahinde varken hemen bugun denemeliyim ;)
Adsız dedi ki…
selam arkadaşım,ellerine sağlık çok güzel olmuş,size afiyet olsun,sevgiler
pelince dedi ki…
Kurabiyenin görüntüsü çok güzel,ellerine sağlık...

Sevgiler.
Damak Tadı dedi ki…
Çok nefis görünüyor Sevde'ciğim,ellerine sağlık..Bu kurabiyeyi sanırım sevmeyen pek yoktur..))1 Tane olsaydı çayımın yanında ne iyi olurdu..))


Sevgiler..
Adsız dedi ki…
Sevdeee bu ne böyle harika fotoğraflarla bize sunmuşsun.
İçim açıldı vallahi.Emeğine sağlık canım.Kokusu buraya geldi.))
Sevgilerle
egeli dedi ki…
SEVDECİM ,BU KURABİYELER HARİKA,BEN BAYILDIM ,CANIM ELİNE SAĞLIK.ÖPTÜM.
Adsız dedi ki…
yaşasın tahinn! tahinli olan tüm hamur işlerine bayılıyorum:)
ellerine sağlık canım,enfess görünüyor...
Adsız dedi ki…
Harika sunumuyla nefis bir kurabiye olmus ellerinize saglik,etkinligime ayrica katiliminizdan dolayi tesekkür ederim,sevgiler...
Ordanburdanhayattan dedi ki…
en sevdiğim kurabiyedir bu,ellerine sağlık
Selma - DUSBAHCESI dedi ki…
Merhaba
Siteniz cok guzel, ellerinize saglik. Bu kurabiyeyi denemem lazim, harika gorunuyor! Eminim tadi da gorundugu kadar guzeldir.

www.keashop.com.tr

Hollandadan selamlar!
rümeysaninrüyasi dedi ki…
canım ellerine sağlık kurabiyeler çok güzel gözüküyor sevgiler
leyya dedi ki…
merhaba sevde.kurabiyelerin hakikaten çok hoş görünüyor.eline sağlık.
mümkünse kelime doğrulama kalksaaa yorum yazmak kolaylaşsaaa..
Adsız dedi ki…
hem sağlıklı, hem lezzetli yorumsuzz....sevgiyle kal
Unknown dedi ki…
Canım bende geçen gün yaptım çok severim tahin çok yakışıyor kurabiyeye ellerine sağlık sevgiler...
Adsız dedi ki…
Sevdeciğim kurabiyelerin çok güzel olmuş ,içinde sıvıyağ olması da güzel ,çünkü ben margarin kullanmıyorum,ellerine sağlık ,yeni adresime beklerim,sevgilerimle...
BEDİA KUKUL dedi ki…
kesinlikle güzel görünüyorlar, denemekten çekinmeyeceğim bir tarif, eline sağlık
ellerine sağlık canım..çok severim..nefis görünüyor..sevgiler
anneminkizıyim dedi ki…
Merhabalar canim, ziyaretin ve güzel yorumun icin cok tesekkürler.
Tahinli kurabiyen harika olmus, ellerine saglik, sevgilerimle....
Saliha dedi ki…
mmmm tahını cok severım hele pekmezle karısırsa daha cok :)
sevde ellerıne saglık cok lezız duruyor kurabıyeler..yanındakı yumaklada oynayasım geldı:):)
Unknown dedi ki…
Canım seni mimledim cevaplarsan çok sevinirim.
öpüyorum.
cicibici bişeyler dedi ki…
Bu kurabiyeler de harika!yorum bırakmadan geçemedim,sevgiler.
Kizim Sare Verda dedi ki…
Kurabiyeler harika gozukuyor mutlaka denemeliyim bu tarifi insallah. Elinize saglik.
HÜLYA dedi ki…
ELİNE SAĞLIK CANIM KURABİYELER HARİKA GÖRÜNÜYOR

AFİYET ŞEKER OLSUN

Popüler Yayınlar